جویس, ویپ

چه مقدار نیکوتین مناسب شماست؟ (راهنمای کاربردی)

چه مقدار نیکوتین مناسب شماست؟ (راهنمای کاربردی)

بیایید در همین ابتدا یک نگاه علمی به نیکوتین داشته باشیم. نیکوتین در واقع یک آلکالوئید است که در گیاهانی مثل فلفل، گوجه فرنگی و حتی سیب زمینی وجود دارد اما فقط در گیاه تنباکو به اندازه کافی برای استخراج وجود دارد.

تنباکو

ساخت نیکوتین در آزمایشگاه ها هم با عمل سنتز امکان پذیر است اما هزینه آن سر به فلک می کشد.
به طور کلی ماده نیکوتین به عنوان یک محرک و آرامش بخش عمل می کند و در هر فرد اثرات مختلفی مثل بهتر شده خلق و خو، هوشیاری و آرامش را به همراه دارد و هم چنین از نظر جسمی و روانی اعتیاد آور تلقی می شود. به همین دلیل هم هست که اکثر ویپرهایی که سیگاری بوده اند ابتدا از لیکوئید هایی با مقدار نیکوتین بالا استفاده می کنند. لیکوئید ها در طیف وسیعی از میزان نیکوتین تولید می شوند (حتی بدون نیکوتین، اما بیشتر ویپر ها ایجوس های نیکوتین دار تهیه می کنند).

سالت نیکوتین ها
این طیف گسترده دلیل اهمیت انتخاب میزان نیکوتین مناسب به خصوص برای ویپر های تازه کار است. اگر نیکوتین بیشتر از میزان نیاز شما باشد ممکن است اصللا نتوانید آن را استفاده کنید و در هر کامی که از دستگاه می گیرید شروع به سرفه کردن کنید؛ اگر هم مقدار آن کمتر از نیاز شما باشد ممکن است نیاز شما بر طرف نشده و مجددا به سمت سیگار روی بیاورید.
مقدار نیکوتین لیکوئید ها از 0 تا بیش از 50 میلی گرم در میلی لیتر وجود دارد. در برخی از لیکوئید ها هم میزان نیکوتین با درصد مشخص می شود. شاید وقتی برای اولین بار با این اعداد و ارقام رو برو شوید کمی گیج کننده به نظر برسند اما شناخت آن ها آن قدر ها هم کار دشواری نیست.

بهترین مقدار نیکوتین برای شما چقدر است؟

اگر جزو ویپر های تازه کار هستید دو عامل اصلی برای انتخاب قدرت نیکوتین وجود دارد: عادت سیگار کشیدن و نوع دستگاهی که قصد استفاده از آن را دارید. برای کمک به شما پیشنهاداتی را بر اساس میزان خروجی بخار دسته بندی کرده ایم، چون این موضوع عاملی است که در نهایت میزان نیکوتین مصرفی در هر کام را تعیین می کند.

  • اگر به طور تفریحی سیگار می کشید (مثلا هر چند روز یک بار، یک با دو نخ) جزو سیگاری ها قرار نمی گیرید و اگر یک خط صاف را فرض کنیم در زیر آن هستید.
  • اگر روزانه بین 10 تا 20 نخ سیگار استفاده می کنید روی این خط قرار دارید.
  • و اگر بیش از یک پاکت در روز سیگار می کشید بالای آن هستید.

حجم بخار کم:

ابر های بخار کم دقیقا شبیه به دود تولید شده توسط سیگار هستند. این گروه شامل اکثر دستگاه های ویپینگ موجود در بازار و همچنین پادسیستم هایی با سبک ویپینگ دهان به ریه (MTL) با جریان هوای بسیار تنگ می شود. سالت نیکوتین ها با درصد نیکوتین بالا محبوب ترین انتخاب برای این دسته هستند.
سالت نیکوتین هایی با درصد نیکوتین 10،20،25،30،35،50 مناسب ترین گزینه برای افرادی هستند که قصد استفاده از پادسیستم ها و تجربه حس سیگار کشیدن را دارند.

حجم بخار متوسط:

دستگاه‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند می‌توانند تقریباً از هر طیف محصولی باشند. به بیان دیگر منظورمان دستگاه هایی است که از سیم‌پیچ‌های ساب اهم، اتومایزر های دارای دریچه هوا برای سبک ویپینگ MTL، و حتی اتومایزر های ساب اهم پشتیبانی می کنند.
جویس هایی با درصد نیکوتین 6 الی 12 میلی گرم در میلی لیتر و سالت نیکوتین های 10 تا 30 میلی گرم برای استفاده در این سبک مناسب اند.

حجم بخار زیاد:

حجم بخار عظیم نیازمند اتومایزرهای قدرتمند ساب اهم و اتومایزرهای قابل بازسازی با کانال های جریان هوای بزرگ است. پیدا کردن سالت نیکوتین برای این دسته ممکن است آسان نباشد، زیرا این دستگاه ها آنقدر بخار تولید می کنند که به راحتی می توانند خیلی سریع نیکوتین بیش از حد بشما برسانند. اکثر ویپرهایی که از دستگاه های ساب اهم استفاده می کنند، جویس های معمولی را با میزان نیکوتین بسیار کم مثل 0 یا 3 انتخاب می کنند. حتی جویس های با نیکوتین 6 میلی گرم در میلی لیتر ممکن است با توجه به حجم بخار تولید شده توسط برخی از این دستگاه ها بسیار قوی باشد!

 

یک فکر در مورد “چه مقدار نیکوتین مناسب شماست؟ (راهنمای کاربردی)

  1. حامد گفت:

    چرا من روزانه ۵میلیلیتر سالت مصرف میکنم ؟میخواستم ببینم مصرف میانگین یه ادم سیگاری با مصرف یک بسته سیگار لایت چند میلی لیتر سالت خست .ممنون اگه پاسخ بدید .من روزانه بین ۲تا کاتریج ۲میلی مصرف میکنم

    1. farshad گفت:

      درود بر شما
      دقیق نمیشه گفت دوست عزیز من خودمم مصرفم خیلی زیاده
      باید مدیریت کنید

  2. ناصر گفت:

    بر طبق الگوی سیگار کشیدن نمیشه سالت انتخاب کرد سیگار یک جوره ویپینگ در حالت پاد یک جور اگر کسی مثلا ونستون قرمز اونم روزی یک بسته میکشه دلیل نمیشه بهش سالت پنجاه پیشنهاد کرد یا مثلا اگر طرف ساعتی یک نخ ونستون اولترا میکشه نمیشه نکوتین فلان شماره بهش تجویز کرد اگر میحاهیپ بیاید سمت ویپینگ از پاد شروع کنید با جویس سالت نکوتین بیست‌ بسته به گیرایی بعد از کشیدن پاد نکوتین لازمه‌ و‌مناسب تعیین میشه شما اصن میگم روزی دو بسته یا هر پنج دقیقه ونستون قرکز عقابی میکشی خوب یک دفعه برو سالت نکوتین پنجاه بکش اصلا بدنت نمیتونه حلش کنه که هیچ دچار اختلال رفتاری داخلی میشه اما شما بیا با سالت نکوتین بیست شروع کن اگر دیدی نمیگیرت بعدا برو‌لول بالاتر مثلا سالت نکوتین‌ ۳۰ اینم نگرفتش بعدا برو بالا تر و‌اینکه خیلی عوامل دخیل هیتن در ویپینگ مثلا جویس انگلیسی با جویس امریکایی خیلی با هم‌فرق دارن از نظر طعم و نکوتین و صد البته دستگاه و کویل خیلی تاثیر دارن تو‌طعم رسانی و گیرایی
    نکته مهم دیگه اینکه اگر اومدی ویپینگ شروع کردی باید ادامه بدی ممکنه اولش کمی ترشی یا سوزش یا تندی مثل فلفل در گلو احساس کنی یا اینکه خشن بودن سالت مصرفی این بعدا خودش درست میشه بعد مدتی این علاعم نخاهد بود

  3. Ehsan1mohtasham گفت:

    توضیحات کامل و کاربردی بود مخصوصا برای افرادی مثل من که از ویپ استفاده می کنن . فکر می کنم اگر چند مثال ذکر بشه برای دوستان تازه کار راهگشاتر باشه

  4. hamed.nematiii1989 گفت:

    بسیار عالی و مفید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *